|
|
|
|
|
DIRECCIÓ: David
Trueba |
MUNTATGE: Angel Hernández
Zoido |
PRODUCCIÓ: Ana Huete i Cristina Huete |
SO: Georges Prat |
GUIÓ: David Trueba |
MAQUILLATGE: Paca Almenara |
FOTOGRAFIA: William Lubtchansky |
DIRECCIÓ ARTÍSTICA: Cristina Mampaso |
MÚSICA: Antoine Duhamel |
PRODUCTORA: Fernando Trueba P.C., S.A.;
Kaplan, S.A. Olmo Films, S.L.; L Films, S.R.L. (França);
Academy Pictures (Itàlia) |
INTÈRPRETS:
Fernando Ramallo, Lucía Jiménez, Luis Cuenca, Isabel Otero,
Joel Joan, Vicky Peña, Jordi Bosch (padre),
Robert Jeantal, Alma Rosa Castellanos, Muntsa Alcañiz,
Orestes Gas, Eloi Yebra, Jesús Bonilla, Ramón Barea, Alicia
Hermida |
ESTRENA A BCN: 13 de desembre
de 1996 |
Premi Goya al Millor actor de repartiment (Luis Cuenca)
Nominada al Premi Goya a la Millor actriu revelació (Lucía
Jiménez)
Premi Special Prize of the Jury al Karlovy Vary
International Film Festival
Nominada al Crystal Globe al Karlovy Vary International
Film Festival1
|
|
|
"LA BUENA VIDA" és una comèdia i és un drama.
És una història d'amor i una història de soledat. Tristán Romeo
és un noi a punt de fer 15 anys. Mentre somia a ser escriptor,
gaudeix de la bona vida que els seus pares han construït per a
ell. Però un malaurat accident provoca que tota la protecció del
seu voltant es desfaci. A partir d'aquí, aprendrà el que és el
sabor de la soledat, la tristesa, i que sobreviure té, sovint,
més importància que viure. El seu avi, la minyona, una cosina i
el seu xicot, i la seva mestre faran descobrir a Tristán una
nova vida.
|
|
"La crisi vital d'un noi de 15 anys, marcat per
una terrible desgràcia familiar i pel primer amor, donen peu a
una tragicomèdia iniciàtica notablement trista, d'una amargor
fins aleshores inèdita en els guions del seu autor. Trueba
controla amb una maduresa sorprenent els canvis de to de l'humor
agredolç al drama passant per pinzellades surrealistes, i atorga
al conjunt un aire de dolorosa melancolia que pot fer pensar en
el seu admirat François Truffaut (homenatjat a través de la
participació dels francesos William Lubtchansky i Antoine
Duhamel, director de fotografia i autor de la banda sonora
respectivament. També cal subratllar la perícia del realitzador
en la direcció d'actors. La buena vida va descobrir els
prometedors Fernando Ramallo i Lucía Jiménez, flanquejats per
una notable representació catalana integrada per Vicky Peña,
Jordi Bosch i Joel Joan. Però, sobretot, destaca l'antològic avi
que encarna el venerable Luis Cuenca, vell conegut dels assidus
a les revistes del Paral·lel, que arran d'aquesta interpretació
–llorejada amb un Goya- va conèixer una revitalizació
cinematogràfica que ha tingut continuïtat en títols com Airbag
i La hora de los valientes". [Xavier Roca – Avui]
"La buena vida es una película sobre el
doloroso paso de la infancia a la adolescencia y el deseo
irrefenable de descubrir el sexo, algo que sólo alcanzará al
final Tristán gracias a su prima, la misma que se negó a que la
viera desnuda cuando era un niño. Pero La buena vida también es
una amarga crónica de la soledad, la tristeza y el escepticismo
a través de la mirada de Tristán, una lúcida visión de alguien
que quiere ser mayor. O que simplemente aspira a que le dejen en
paz en compañía de su abuelo enfermo. Tristán lleva con estoica
fortaleza la pérdida de sus padres y sólo un pequeño
rictus aparece dibujado en su cara cuando reconoce que los
necesita. Su independencia le hace optar por un centro de
acogida antes de vivir con su tía, que tuvo una aventura con su
padre el mismo día que se casó con su madre. Aunque tiene una
parte final que baja considerablemente, precisamente desde
que muere el abuelo, La buena vida es un film
reposado, inteligente y estupendamente contado. Tiene personajes
creíbles y entrañables, como la maestra coja, cómplice de
Tristán. Es sencilla pero ambiciosa, hiriente y penetrante. Una
hermosa primera película". [Filmoguia]
|
|
·
L'amic de Tristán, és en realitat, el fill de la Vicky
Peña (mare a la ficció del Tristán) i del Mario Gas.
·
L'escena del vol sobre París es va rodar, a uns 10
metres d'alçada, al Parque del Retiro de Madrid.
·
La cançó que escolta la mare repetidament és "Dimanche
prochain" de Charles Trenet i està inclosa a la BSO de la
pel·lícula (de la qual només he trobat una edició francesa).
·
Al reportatge del Fotogramas (desembre de 1996) deia el
David Trueba: "Con Jordi Bosch todo es fácil. Es un actor
generoso y un ser entrañable. Para Lucía, para Fernando y para
mí fue siempre el mejor aliado".
- La fotografia de l'accidentat casament:
|
|
|
|
www.10lineas.com/davidtrueba/películas.htm
|
|
cinema menú principal
© La pàgina d'en Jordi Bosch
|