DIRECCIÓ: Gerardo Vera MÚSICA: Stephen Warbeck
GUIÓ: Ángeles Caso DIRECCIÓ DE FOTOGRAFIA: Javier Aguirresarobe
PRODUCCIÓ: Andrés Vicente Gómez DISSENY DE VESTUARI: Bina Daigeler
DIRECCIÓ ARTÍSTICA: Juan Pedro de Gaspar MUNTATGE: Alejandro Lázaro
INTÈRPRETS: Leonor Watling, Leonardo Sbaraglia, Cecilia Roth, Rosa Ma. Sardà, María Vázquez, Ernesto Alterio, Emilio Gutiérrez Caba, Norma Aleandro, Gloria Muñoz, Jordi Bosch (Velasco)
ESTRENA A BCN: 25/10/2002 - Cinemes Bosque, Comedia, Boliche, Renoir Les Corts i Floridablanca i d'altres
 

Madrid, 1945. Elvira, el pare republicà de la qual fou afusellat a la guerra civil, comença a treballar com a minyona del jove i atractiu Pablo, un argentí d'origen alemany, que en realitat milita al partit nazi. Elvira està casada amb un anarquista a punt de sortir de la presó, però l'atracció que sent per Pablo, el qual l'ha començada a seduir des del primer dia, l'empeny a viure una història d'amor intensa i apassionada; una història, malgrat tot, comdemnada a un final tràgic a causa de les insalvables discrepàncies ideològiques.

 

"(...) Hay varias razones por las que usted debe ver esta película. 1) Es una historia original, muy bien estructurada en el guión de Ángeles Caso. Está filmada por Vera con extremo cuidado y buen gusto, lo que permite captar sin entretenimientos ni dilaciones tanto la esencia del conflicto como el clima ambiental y moral de la época. (...) 2) Tiene un planteamiento ideológico tan nítido y radical com nada maniqueo, que respeta las razones de cada personaje, da a cada uno lo que es suyo (son magníficos todos los personajes secundarios), pero deja claro quiénes tienen la razón y solo poseen la carencia y el dolor y quienes sueñan con la barbaried desde la supuesta pureza de su compromiso loco. 3) Cuenta con el mejor cásting que he visto últimamente.  Los actores, que son todos buenísimos, están perfectamente elegidos para los personajes que se les encomienda". [Fernándo Méndez-Leite: Fotogramas – novembre 2002]

"(...) Con notable pulso narrativo, actores convincentes y la espléndida iluminación diseñada por el director de fotografía Javier Aguirresarobe, Gerardo Vera consigue la proeza (a pesar de que el desenlace resulto algo artificioso) de que ninguna de las dos historias descompense una película, indudablemente ambiciosa y singular, cuyo escenario es todo un país sepultado en la ignomia. Un paisaje protagonizado por vencedores crueles y vencidos de mirada asustada. O mudos, como esa madre, encarnada por Rosa Maria Sardà, en cuyo rostro se refleja todo el horror de la infamia". [Lluís Bonet Mújica: La Vanguardia – 27/10/02]

 

·     Les localitzacions del rodatge van ser a Madrid i Costa de la muerte (A Coruña), que malauradament es faria famosa un any més tard a causa del "chapapote".

·     El "press book" (que vaig aconseguir gràcies a la Laura), consistia en un llibret, imitant una novel·la antiga, amb entrevistes al director i als dos protagonistes, filmografies dels actors principals, alguna fotografia i un CD, amb la mateixa informació i, a més a més, el tràiler de la pel·lícula.

 
pel·lícula
< quina por que fan!
 
caràtules
 

tràiler
 
lolafilms.com - plana oficial de la productora, inclou una sinopsi, dades i el tràiler

cinema menú principal

© La pàgina d'en Jordi Bosch