"Silencio Roto és
una pel·lícula clarament antifeixista, però també és un retrat
objectiu d'una lluita mal portada, o insuficient, o
estratègicament incorrecta. La mirada del director és neta. No
admet dubtes. Lucía contempla des del carrer la jove dona d'una
caporal de la Guàrdia Civil, que al seu torn la mira des de la
finestra. Quan mor el caporal, es repeteix una situació idèntica
però amb el punt de vista i la planificació inversa. Ni
vencedors ni vençuts". [Quim Casas: El Periódico, 29/04/01]
"En esta película observada,
fundamentalmente, a través de miradas y sensibilidades femeninas
se dan cita personajes de carne y hueso. Como afirma uno de sus
personajes, con esa clarividencia innata en la mujer: "Las ideas
son para quienes viven de ellas. (...) En Silencio Roto
aparecen seres de carne y huesa, guerrilleros cuyas ideologías
también colisionan, sueños difuminados. Es una película
ejemplar, apasionante y que va a dejar huella" [Lluís Bonet
Mújica: La Vanguardia, 29/04/01]
"El personatge de l'espléndida
Lucía Jiménez és l'eix del guió mil·limétric d'Armendáriz, que
hi integra a la perfecció la resta d'històries paral·leles. Silencio
Roto mai no cau en la gratuïtat i per això hi ha poques
escenes de violencia, però la tensió i el dolor mai expressats
sempre hi són presents". [Què fem: abril, 2001]
"(...) intérpretes veteranos como
Mercedes Sampietro, que demuestra, una vez más, todo su talento,
así como Alicia Sánchez, Álvaro de Luna, Helio Pedregal,
Asunción Balguer, Ramón Barea o Jordi Bosch, que por enésima vez
reafirman nuestro elenco de secundarios como uno de los mejores
del cine mundial". [Roberto Cuadros]
"(...) Y podríamos seguir
enumerando toda una serie de secundarios de lujo (Juan Diego
Botto, María Botto, Asunción Balaguer, Ramón Barea, María
Vázquez, Andoni Erburu, Jordi Bosch, etc.) que cumplen a
las mil maravillas, dotando a la historia de toda la carne
necesaria para albergar tantos sentimientos y pensamientos". [José
Luis Santos]
"Del temblor poético de cada plano
y del respeto a sus personajes nace esta obra maestra sobre los
maquis". [Carlos F. Heredero: Cinemanía, maig 2001]