"Jordi Bosch és el coronel Alexei Turbin,
condemnat a ser la rectilínia encarnació de l'honestedat.
(...) Bosch està impecable, però Manel Barceló (que bé que
està quan el dirigeixen bé!) roba les escenes. (...) Escena
del gimnàs: mor el coronel Turbin, una altra llàstima: ja no
veurem més Jordi Bosch. (...) Ara ho tinc clar: estic veient
un western crepuscular, un Van morir amb les botes posades
a la russa. Jordi Bosch fa de Henry Fonda". [Marcos
Ordóñez: El Observador, abril de 1993]
"Una interpretación que se reduce, de hecho,
a un mano a mano entre Jordi Bosch (el coronel Turbin) y Lluís
Soler (el capitán Mixlaievsky), dos actores espléndidos – si
se tratase de un combate, que no lo es, díria que Soler, el
aspirante, le ganó a Bosch por escasos puntos". [Joan
de Sagarra: El País, 17/04/93]
"Però, sobretot, cal citar dues altres
interpretacions de primera magnitud: Jordi Bosch, equilibrat,
massís i creïble, en el personatge fonamental de la peça
(Aleksei), i el sempre eficient Lluís Soler, més afinat que
mai, en el personatge ple d'humanitat i energia de Víktor
Mixlaievski". [Xavier Pérez: Avui, 18/04/93]
LA OTRA CASA DE LOS TURBIN:
"¿Qué decir, en este mismo orden de juicios, sobre Jordi
Bosch? Parece obvio que el director Khomski desconoce los
recursos de este eminente actor ya que, de otro modo, a su
coronel Vassílievitx no le habría impuesto lo que, a mi modo
de ver, es una incómoda circunspección más que el trágico
conflicto que atenaza su conciencia. Indudablemente, no le
habría dirigido tan rematadamente mal en la escena 'imposible'
de la rendición de su tropa y en la que la contraarenga del
oficial es un parlamento a la deriva, sencillamente
lamentable". [Joan-Anton Benach: La Vanguardia,
18/04/93]
"A Jordi Bosch me pareció que le costaba
asimilar algunos aspectos de su personaje". [Gonzalo Pérez
de Olaguer: El Periódico, 20/04/93]