- textos extrets
del web de TVC -
"Majoria absoluta"
és una sèrie original de Joaquim Oristrell protagonitzada per
Emma Vilarasau i Jordi Bosch, que explica, en clau d'humor, la
història d'una família nombrosa al segle XXI.
El punt
d'arrencada La història comença quan l'Eduard, un director
d'orquestra internacional i pare de set fills, i la Judith,
agent d'una agència immobiliària, es troben. Ell, viudo,
decideix instal·lar-se a Barcelona, comprar una casa i reunir-hi
els set fills dispersos per diverses ciutats; en definitiva,
tenir una família estable. La cosa es complica quan l'Eduard
s'enamora de la Judith, la noia de l'agència que li ven la casa
i decideixen viure junts.
La segona
temporada A la segona temporada de la sèrie, la família,
ja de per si, nombrosa, s'incrementa amb dos membres més: el
Kòstia (Mario Fernández), un nen rus d'origen cubà que adopten
la Marta i el Felip -assistenta i ajudant de cambra,
respectivament-, i l'Octavi (Nil Garcia), el petit de la casa.
La tercera
temporada La família dels Anglada torna encara més
nombrosa i amb nous capítols, que inclouen actors convidats, com
Jordi Dauder, Amparo Moreno i Àlex Casanovas.
Els Anglada viuen
més aventures personals i col·lectives derivades, moltes, de la
no sempre fàcil convivència de tantes persones de diferents
generacions i amb interessos oposats, i sobretot quan la família
creix.
PERSONATGES
Judith (Emma
Vilarasau) Agent d'una agència immobiliària. Soltera
vocacional, díscola i batalladora, amb bona feina i recursos
econòmics, que fa, de la independència, una autèntica bandera de
vida, acaba totalment enganxada d'un viudo tan egoista com
enamorat, que aporta a la relació set fills.
Eduard (Jordi
Bosch) Director d'orquestra neuròtic i narcisista.
Després d'un dolorós procés de ruptura amb tota cosa que
impliqui la part emocional, acaba tan flipat per la Judith, que
es llança de cap a la titànica tasca de reconstruir la seva
família.
Felip (Ferran
Rañé) Ajuda de cambra. Home de confiança de l'Eduard,
sentenciós, irònic, impassible i calent mental, acaba fent de
mainadera. En la seva nova feina, posa a prova la seva
paciència, els seus recursos i la insospitada fusta de pedagog.
Marta (Carme
Balaguer) Amiga i assistenta. Amiga íntima de la Judith,
experimentada en tot tipus de catàstrofes amoroses i
econòmiques, acaba cuinant arrossos a la cubana per a una banda
de nanos malcriats.
Carme (Marina
Gatell) Filla erràtica, contestatària, poc amiga de la
feina i sexi. Propensa als nois de bragueta lleugera i nas obert
a la pols.
Amadeu (Pol
Mainat) Fill gran de l'Eduard, advocat de carrera però
amb poca autoestima.
Aida (Alba
Sanmartí) Filla intel·lectualment superdotada de la
família Anglada, obstinadament vestida de color negre,
obstinadament connectada a la xarxa i obstinadament emprenyada
amb el món, acaba convivint amb la seva germana i compagina
l'ordre zen de la seva vida amb el caos vivencial de la vida de
l'altra.
Joan i Sebastià
(Xavier Pla i Marc Pla) Fills petits dels Anglada. Dos
bessons de 12 anys que emmagatzemen la testosterona necessària
per convertir la casa en una mena de Kabul.
Norma (Alohe) La
nena que, amb 7 anys, ja fa trontollar els fonaments de la
família amb les seves preguntes i els seus comentaris.
Jairo (Bartolomé Santana) En Jairo és producte d'un amor
mai confessat que l'Eduard va viure amb una equatoriana que
tocava l'arpa.
Kòstia (Mario
Fernández) Un nen rus d'origen cubà que adopten la Marta
i el Felip.
Octavi (Nil
Garcia) És el petit de la família.
1a TEMPORADA |
1 – L'Equador |
La Judith i l'Eduard s'han instal·lat a
casa amb els nanos, en Felip, l'ajudant de cambra, i la
Marta, que no sap què fer amb la seva vida. La convivència
continua sent un campi qui pugui en què tothom es pensa
que viu al Ritz, però ningú no col·labora. Per acabar-ho
d'adobar, apareix un setè fill sorpresa que ha arribat de
l'altra banda de l'Atlàntic.
|
2 – Enganys |
L'Isaac, el fill secret de l'Eduard,
resulta que no és fill seu. L'Eduard vol continuar
l'engany perquè pensa que l'impostor és una bona
influència pel cap verd de la seva filla Carme. D'altra
banda, la Judit descobreix que a l'Amadeu, el fill gran,
la seva noia li posa unes banyes antològiques i, a més a
més, coneix el tercer en discòrdia...
|
3 – Dependències |
Els bessons tenen problemes al cole amb
els companys dels cursos superiors. En Felip decideix
ajudar-los fent-se passar per un mafiós. L'Amadeu viu una
terrible crisi amb la seva noia. L'Eduard intenta
arreglar-ho posant-lo en contacte amb una flautista de la
seva orquestra. D'altra banda, la Carme descobreix que el
seu germà equatorià no li és germà ni res i passa de
sentir-se incestuosa a estafada.
|
4 – Obsexions |
La Judit i l'Eduard viatgen a Madrid
per motius professionals. L'home aprofita per presentar la
Judit a la seva mare, amb qui té una relació més aviat
espantosa. Els nanos, la Marta i el Felip, veuen el cel
obert quan es troben tots sols a casa. Els uns volen
organitzar una festa; els altres, una timba; d'altres, una
orgia... A més a més, l'Aïda se sent atreta per una
companya de la universitat.
|
5 – Renúncies |
En Felip rep una herència. Per
convertir-se en milionari ha de complir una condició:
viure en un poblet fronterer amb Aragó. La possibilitat
que el McGyver de la família abandoni la casa els deixa a
tots fets pols, especialment la Marta, i encara més
especialment l'Eduard, que estudia una proposta per
presentar-se com a regidor de Cultura en les pròximes
eleccions municipals.
|
6 – Exercicis |
La Judit vol rebre classes de
preparació per al part. A l'Eduard això no li fa cap
gràcia, perquè té massa feina. Malgrat tot, hi participa.
L'esperada monitora que envia l'agència Easypart resulta
que és un monitor que se sent immediatament seduït per
l'embarassada. La Carme ha rodat un curt artístic amb el
seu amic Jordi Pruna, tan artístic que no només és en
blanc i negre, sinó fins i tot amb els protagonistes (la
Carme i un actor) totalment despullats. La gelosia del
pare/marit es dispara per doble banda.
|
7 – Meno-andro pauses |
Els primers símptomes de la menopausa
deixen KO la Marta. En Felip, per la seva banda, té
problemes d'erecció i demana unes vacances que l'Eduard li
deu fa cinc anys. La casa queda momentàniament òrfena de
servei. Pares i fills es veuen obligats a col·laborar en
les feines domèstiques. S'organitzen dos bàndols: un de
femení i un de masculí. La guerra de sexes està servida.
Paral·lelament, la Norma se sent amenaçada pel nadó que ha
de néixer.
|
8 – Malalts |
L'Eduard és el paradigma d'un
hipocondríac. Arran d'un xàfec que li cau al damunt mentre
fa fúting amb en Felip, cau malalt i ha de fer llit. El
fantasma d'un tumor cerebral, de la leucèmia i de tot
tipus de càncers el domina. Mentrestant, la Judit escriu
una carta al nen que porta a la panxa, l'Aida i en Jairo
s'enrotllen, els bessons volen saltar-se un control de
matemàtiques i la Carme s'enamora perdudament del
ginecòleg de la seva madrastra.
|
9 – Rivalitats |
La Carme anuncia el seu casament amb el
ginecòleg. Això tensa d'immediat l'Eduard, tensió que es
multiplica per deu quan coneix el consogre: un exrocker
que deixa enlluernades la Judit i la Marta. L'arribada de
les mares, la de l'Eduard i la de la Judit, per assistir a
la cerimònia enrareix més l'ambient. Enmig de tot, l'Aida
i en Jairo es plantegen si realment estan fets l'un per a
l'altre.
|
10 – "El niño" |
Gran moment de les vacances d'estiu.
Tothom té plans: la Carme se'n va amb en Jordi Pruna i el
seu nòvio al Marroc; l'Amadeu vola cap a Nova York per
veure la Sílvia; al Jairo li han sortit uns quants bolos
amb una orquestra; l'Aida es refugia a estudiar en un
monestir; els bessons se'n van de colònies; la Marta i el
Felip, de càmping, i la Judith, l'Eduard i la Norma, a la
costa. Tot molt ben organitzat, si no fos pel diluvi
universal que cau sobre el país...
|
11 - Instints |
La Judit arriba a casa amb el nadó.
Alegria general. Alegria que es torça aviat perquè la
Judit té el rol de mare massa mitificat. Hiperprotectora,
neuròtica, mortificada, insegura, no deixa que ningú
s'acosti a la criatura i la capitalitza per ella sola.
Això provoca friccions amb en Felip i, sobretot, amb la
seva amiga Marta, que acaba marxant. Paral·lelament,
passades les vacances, els més grans comencen a buscar-se
la vida fora de la família...
|
2a TEMPORADA |
12 – Crac |
L'Eduard s'ha arruïnat jugant a la
borsa i, de sobte, s'adona que ha de mantenir nou boques i
només disposa d'un sou: el seu. Els grans hauran de deixar
el niu i buscar-se la vida. Per acabar-ho d'arreglar, la
Marta s'ha de passar un mes a Rússia per tramitar
l'adopció d'un nen. Però a la feina no li donen el permís:
si se'n va, la despatxen.
|
13 – Catacracs |
La crisi financera es converteix en un
malson per l'Eduard i tota la família se'n ressent. La
Judit està disposada a ajudar econòmicament el seu
"marit", però la seva mare no està disposada a posar-l'hi.
L'Eduard es refugia en la feina, però en un estudi de
gravació topa de nassos amb un entrebanc d'efectes més
devastadors que un problema econòmic: una antiga amant.
Mentrestant, a Rússia, el Felip i la Marta coneixen el
Kostia, un nen que no es vol deixar estimar fàcilment.
|
14 – Kòstia |
La família Anglada al complet han
preparat una sonada rebuda al Kostia, amb globus i cartell
de benvinguda. Però la sobtada immersió de l'orfe rus en
la nombrosa família catalana no resulta tan festiva com
tothom s'esperava. I, mentre la Marta estrena de manera
traumàtica la seva maternitat, l'Aïda viu de manera
igualment traumàtica la sobtada aparició de la germana del
seu company al seu niuet d'amor.
|
15 – Llibert |
La Marta, el Felip i el Kòstia han
tornat a Can Anglada. La Judit, que s'ha estrenat com a
escriptora, coneix el Llibert, l'il·lustrador del seu
llibre, un personatge força pintoresc que posarà al
descobert alguns aspectes sorprenents de la joventut de
l'Eduard. La Carme se sent captivada immediatament per la
personalitat del Llibert, però a l'Eduard no li agrada
gens ni mica que el seu passat torni de cop i sense
avisar.
|
16 – Pànics |
La presència d'un misteriós fantasma a
les golfes atemoreix els més joves de la família. Al
primer pis, en canvi, l'Eduard està més espantat per
l'aparició d'una inesperada disfunció sexual. Però
l'aparició, no menys inesperada, d'una companya de
facultat de la Judith sacsejarà la casa fins als fonaments
i farà que la gelosia s'escampi per totes les plantes.
|
17 – Edats |
La Norma i el Kostia descobreixen el
sexe. L'Amadeu descobreix els perills de tenir un afer amb
una dona més gran. L'Eduard descobreix que té por de la
competència dels joves... I tots els Anglada en ple
descobreixen que cada edat té els seus problemes i que hi
ha un munt de problemes per a cada edat.
|
18 – Complexos |
L'èxit del llibre sobre Kòstia fa que
la Judit tingui una sobtada projecció mediàtica, cosa que
li provoca una gran preocupació pel seu aspecte físic.
Mentre ella s'aboca a les dietes més bèsties, l'Eduard i
la Carme busquen solucions ràpides en la cirurgia
estètica.
|
19 – Invasions |
L'arribada d'uns veïns
ultramoralistes es converteix en un malson per als
Anglada, perquè, dia sí dia també, arrelen a la casa per
disfrutar amb el superàvit de descendència que hi ha a
la família, i perquè, alhora, s'alien amb el Kòstia i la
Norma, que volen fer la comunió malgrat
l'anticlericalisme dels seus pares.
|
20 – Divertiments |
La Judit se sent anestesiada per la
vida que porta i l'abassegadora rutina familiar. Quan veu
que la família en ple la deixa de banda i que no tindrà ni
amb qui passar la revetlla de Sant Joan, decideix tirar
pel dret i buscar-se la vida fora de casa, sense saber que
en realitat tots li preparen una festa sorpresa per
animar-la.
|
21 – Èxit |
L'Eduard té un rotund fracàs en
l'estrena de l'última òpera que ha dirigit. Després de
barallar-se amb el verinós crític que més l'ha humiliat,
es fan amics. El crític exerceix una enorme influència
sobre ell i provoca que la vena envejosa de l'Eduard es
desboqui, fins que arriba a envejar tots i cadascun dels
membres de la pròpia família.
|
22 – English |
Els Anglada es troben en la necessitat
d'aprendre o millorar l'anglès. I, a pesar d'actituds
antiamericanes i de resistència contra la cultura ianqui,
com la del Felip i altres, aterra a la casa una
superatractiva professora que reactiva la libido dels més
joves i ajuda els Anglada a subjugar-se a la llengua de
l'imperi.
|
23 – Paternitats |
La sobtada arribada de l'autèntic fill
natural equatorià de l'Eduard contraposa la manera
d'entendre la paternitat de l'Eduard i del Felip, alhora
que fa que els germans es fascinin amb el nouvingut i el
Jairo vegi perillar tots els seus privilegis malgrat ser
un impostor.
|
24 - Encadenats |
L'anunci del Felip i la Marta que es
casen per regular la seva situació amb el Kòstia fa que
l'Eduard descobreixi l'interès econòmic que per a ell
representaria el matrimoni. Davant la negativa de la
Judit, l'Eduard es proposa tornar-la a enamorar, i es veu
ajudat per la il·lusió que els petits tenen per la
cerimònia. Tot plegat es converteix en un setge a la Judit
perquè es rendeixi i doni el sí.
|
3a TEMPORADA |
25 – Evasions |
Després d'un premi inesperat, els
Anglada decideixen fer un viatge amb la família al
complet. La impossibilitat de pactar un acord per la via
diplomàtica per decidir el destí de les vacances, origina
estratègies diverses que enfronten els uns amb els altres
i afavoreix el tràfic de influències i pactes
inconfessables.
|
26 – Lladres |
Un robatori a la casa es produeix la
mateixa nit que el Jairo i la Carme hi han fet una festa
amb uns equatorians. Mentre un paranoic, l'Eduard,
fortifica la casa i la Judit aprofita la situació per
preparar el seu nou llibre, un veí -que promou patrulles
de vigilància- acusa el Jairo de còmplice dels lladres que
actuen al barri, i a la casa es desencadena un autèntic
procés judicial en família.
|
27 – Consciències |
La convocatòria d'una manifestació
contra les guerres el mateix dia que la Judit compleix els
quaranta trasbalsa la vida familiar. L'Eduard, acomodat i
amb compromisos amb el poder, intenta impedir que la
família se li "manifesti" amb l'excusa que els vol
protegir, però davant la seva actitud dictatorial la
família en ple li munta una vaga de silenci mentre la
Judit s'aferra als ideals més radicals com un retorn a la
joventut.
|
28 – Oblits |
Un accident provoca un estat d'amnèsia
a l'Eduard. Tots es bolquen per ajudar-lo a recordar qui
és, però aviat, més d'un membre de la família se sent
temptat de rectificar-li els records per treure'n un
benefici, i d'altres perquè l'Eduard retorni en una versió
"millorada". Mentrestant, la Carme està decidida a
convertir el seu personatge de dolenta del culebró en
bona, i la Marta, en el procés de buscar-se a si mateixa,
es mostra cada vegada més extravagant.
|
29 – Decisions |
Una article de la Judit provoca que una
patum -un important i senil escriptor- i la seva jove
esposa l'amenacin amb emprendre accions legals si no es
retracta. Mentre la Judit està disposada a plantar cara,
l'Eduard busca un pacte airós. La Marta, seguint els
ensenyaments del curs d'autoconeixement, s'entossudeix a
fer circumcidar el Kòstia malgrat la por del nen i
l'oposició del Felip. La Carme vol convèncer el seu
productor perquè converteixin el seu personatge de malvada
en la bona emblemàtica de la sèrie.
|
30 – Malsons |
Un malson turmenta l'Eduard, convençut
que es tracta d'una premonició que l'avisa de la
desintegració de la família. Mentre busca solucionar-ho de
diverses maneres -des d'un chaman fins a enfrontar la
relació amb la seva mare, i també amb el Tavi- la Carme
s'embolica més i més amb el Frederic, un home casat, i la
Marta i el Felip es fan el salt mútuament i sense
saber-ho.
|
31 – Big Bang |
Al barri han obert una discoteca.
L'Eduard és l'escollit per l'associació de veïns com
l'encarregat de tancar l'antre de soroll que no deixa
dormir a ningú. A ningú menys al Jairo, que ha trobat
feina com a DJ a l'esmentada disco. L'Eduard no sap que la
propietària és una antiga coneguda i que, de mà de
l'Amadeu, acaba ficant-se al seu llit. La Judit intenta
treure a aquella perillosa intrusa de la casa.
Mentrestant, el Felip i la Marta es retreuen les seves
infidelitats i l'Aida intenta arribar a esbrinar què és
una família.
|
32 – Figures |
A l'Eduard se li dispara la vanitat
quan li fan una figura de cera per al Museu i es decideix
a engegar la seva "biografia oficial". Alhora, una
conferència de la Judit es converteix en objectiu d'un
boicot per part d'un grup contracultural en què hi ha
ficada l'Aida, i el Felip es disposa a demostrar que
encara pot lligar mentre a la casa es declara una epidèmia
de polls.
|
33 – Antagonismes |
La Judit retroba la Pilar, una
excompanya de l'escola amb qui, en l'època d'estudiants,
van tenir un enfrontament mai resolt, i que ara es troba
en una situació ruïnosa. La Judit decideix ajudar-la, cosa
que la Pilar aprofita per cobrar-se un antic greuge.
L'Eduard s'assabenta que la Norma no només ha suspès totes
les assignatures a l'escola sinó que ha falsificat la seva
firma al butlletí.
|
34 – Natural |
La Judit, cansada que l'Eduard
s'evadeixi en la feina per no comprometre's ni amb ella ni
amb el funcionament de la família, provoca que ell la
segueixi fins a una casa rural on, aïllats, li fa encarar
l'atrotinada relació que mantenen. Mentre ells comencen a
revifar com a parella -malgrat veure's involucrats en una
estafa-, el Felip es converteix per un dia en un
personatge cèlebre gràcies a un vídeo en què emula un
mestre karateka, i la Carme referma la seva relació amb el
Fede -que ja ha deixat la seva dona- però entra en crisi
quan el Freddy, el fill del Fede, l'assenyala com la
'femme' fatal que ha portat el seu pare a la perdició i ha
fet que la seva família es desintegri.
|
35 - Tort |
Una diva que agafa mania a l'Eduard
provoca que es quedi sense feina. En plena davallada
professional, l'Eduard es proposa humiliar-se davant
d'ella malgrat l'oposició de la Judit.
|
36 – Animals |
Un article de la Judit a favor dels
animals fa que la Mercè Romaguera els deixi una mascota
tot el cap de setmana. Malgrat l'oposició de l'Eduard, la
Judit accepta fer-se'n càrrec. L'animal altera els nens
amb les seves possibilitats com a joguina, però les coses
s'emboliquen quan desapareix sense deixar rastre.
Mentrestant, el Felip és atracat per uns nens i això el fa
sentir que ja no és el que era, i la Carme enganya el Fede
veient d'amagat el seu fill Freddy.
|
37 – Caràcter |
A causa de la teleaddicció dels nens,
els Anglada s'imposen una desintoxicació d'un setmana
sense tele, la qual cosa fa que el Felip i el mateix
Eduard busquin com saltar-se la prohibició per veure
l'imminent Barça-Madrid. L'Amadeu intenta desfer-se de la
seva dependència de la Sílvia, però només aconsegueix
comprometre's per casar-s'hi, mentre la Carme es veu
obligada pel Fede a escollir entre mantenir la feina o
mantenir l'idil·li amb el Freddy.
|
38 – Forats |
Els bessons es volen fer un "piercing".
L'Eduard no està disposat que els seus fills es foradin la
pell. La Judit té un forat a l'estómac a causa d'un
problema amb una professora neuròtica a la universitat.
L'Amadeu i la Sílvia han trobat un forat per la seva nova
vida de casats, però necessiten l'ajut del Felip a qui
tracten com a un criat, cosa que treu de polleguera a la
Marta. Paralel·lament el Jairo i la Carme busquen un forat
per obrir un bar musical.
|
39 – Més forats |
L'Eduard es pregunta si el pare de
família és una espècie en extinció, ja que és incapaç de
dirigir la seva família: Els bessons s'amaguen tant d'ell
que no sap si s'han fet un pírcing o no. La Carme munta un
bar sense demanar-li consell. La Norma l'odia perquè no li
permet tenir uns gossets. Ningú li comunica la desaparició
del Tavi que, per un oblit del Felip, ha anat a parar a
Alacant. Mentrestant, la Judit viu una efímera història
amorosa amb un noi del qual l'Aida està penjada.
|
40 – Toni |
Unes paraules dites en somnis per
l'Eduard fan sospitar a la Judit que el seu home té un
amor secret. La descoberta del suposat amor per tots els
membres de Can Anglada farà que la visió que tenen de
l'Eduard com a home, com a pare i com a amic canvïi
radicalment.
|
41 – Fugaç |
El Marc, un cosí de l'Eduard, arruïnat
i mentider, es presenta de sobte i s'instal·la amb els
Anglada aprofitant la il·lusió de l'Eduard per recuperar
la seva amistat. Al mateix temps, la Judit descobreix que
el pintor que els rehabilita la façana i revoluciona el
sector femení de la família, és el primer enamorat que va
tenir, el nen de cinc anys de qui ella es burlava perquè
llavors li doblava l'edat.
|
42 – Lluites |
El retorn del Paco a la casa per una
estratègia de la Carme, que el vol seduir, fa que tornin a
trobar-se ell i la Judit, i aquesta se sent cada vegada
més confosa en els seus sentiments. Alhora, el Jairo
intenta guanyar-se uns diners fent classes de dansa
capoeira, però les coses se li compliquen quan l'única
alumna s'enamora d'ell. Mentrestant, l'Eduard i el Felip
es piquen a causa d'un augment de sou que no arriba mai i
d'un fortuït "accident", que els porta a intentar resoldre
les seves diferències "d'home a home".
|
43 - Quiquiriquí |
Unes fotos robades fan entrar el Jairo
-i de rebot tota la família- en la bogeria dels programes
de televisió del cor. L'Eduard creu que està entrant en un
procés irreversible de pèrdua de memòria. I la Judit no
sap què fer amb la seva relació amb el Paco: continua
endavant?, talla?, i, sobretot, ho explica a l'Eduard?
|
44 – Pors |
L'Eduard escriu en secret una òpera
sobre la "traïció" de la Judit. El Felip ha agafat pànic
als avions. Els mossos d'esquadra contracten la Carme per
fer dramatitzacions als exàmens de fi de curs.
Mentrestant, la Norma grava un vídeo.
|
45 – Prediccions |
L'Eduard queda col·lapsat per un munt
de tics i va a visitar, d'amagat, una psicòloga. La Judit,
veu com el seu home empitjora dia rere dia, tot i la
teràpia i decideix intervenir i descobrir ella mateixa què
està succeïnt.
Mentrestant, la Marta sofreix un inesperat accident i el
Kòstia una misteriosa malaltia que encomana a la resta de
nens. Tot això és vaticinat per una tarotista de qui el
Felip s'obsessiona i amb qui la Carme acaba treballant.
|
46 – Plors |
El Felip fa creure a un antic amic que
ell és el senyor de la casa, la Judit la seva dona,
l'Eduard i la Marta el servei i tots els nanos, tret del
Kòstia, els seus fills. L'Aïda s'enamora d'un violinista
que l'Eduard agafarà com a primer violinista per suplir
una lesió del titular. Però l'hongarès, ara enamorat de
l'Aïda, ja no toca amb el sentiment i la tristor que
demana l'obra que ha d'interpretar. Mentrestant, tothom
creu que la Judit copia els seus articles d'un altre
periodista i perd la feina al diari on publica.
|
47 - Etts |
Un funcionari de la Generalitat està
convençut que a can Anglada hi ha un extraterrestre. El
Felip troba una imatge de la marededéu i alguns Anglada
comencen a adorar-la. A l'Eduard li fan por les injeccions
i n'hi han de posar unes quantes.
|
48 – Fesomies |
L'Aïda vol transformar-se en una noia
sexi perquè un jove professor de la universitat s'hi fixi.
El professor s'hi fixa, i li proposa fer-se passar per la
seva nova parella per engelosir la seva ex. La mare de
l'Eduard vol fer d'àvia i cuidar-se dels néts abans de
casar-se amb un vell milionari i marxar a l'estranger,
però tots pensen que és una estratègia per quedar-se a
viure amb els Anglada. La Marta fa de psicòpata aterridora
en un anunci, i la família, a poc a poc, comença a
agafar-li por.
|
49 – Reial |
Les invitacions a dues persones de la
família per assistir a un convit que celebren els reis
crea embolics i tensions entre els Anglada. L'Aida i el
Jairo tenen relacions en secret dins la casa, i en ser
descoberts, es plantegen emancipar-se i viure sols com a
parella. Un dels bessons comença a independitzar-se i a
sortir amb una noia, però el seu germà pretén compartir-la
fent-se passar per ell.
|
50 – Transformacions |
L'Eduard accepta compondre una obra
moderna per a un festival de música contemporània. La
Carme pensa que està embarassada però no recorda qui és el
pare. El Jairo torna a interessar-se per la música i
compon una cançó infantil per al fill de la Carme.
|
51 - Monòlegs |
L'Eduard necessita el títol de director
per firmar un contracte amb el Fòrum de les Cultures. La
Judit n'ha d'escriure un article i els bessons en
falsifiquen entrades. La Carme vol treballar de
monologuista i, de moment, no se'n surt.
|
52 – Bye-bye |
L'Eduard, el Felip i la Marta van a una
reunió de l'APA on, per majoria, es decideix fer un
calendari amb fotos de pares despullats per comprar
ordinadors. La Judit és de viatge de promoció a Itàlia i
apareix una veïna nova i atractiva: l'Àsia. D'altra banda,
l'Amadeu torna a casa després d'un daltabaix amb la
Sílvia.
|
53 – Records |
L'Eduard flirteja amb l'Àsia mentre el
costum poc higiènic d'un gos els complica les coses.
L'Aïda troba feina en una ETT, i el primer encàrrec és fer
una selecció per a guàrdia jurat, a la qual es presenta el
Jairo. Buscant fotos de quan eren petits, la Carme troba
la nina que va marcar la seva vocació d'actriu, i els nens
descobreixen que totes les fotos de la seva mare han
"desaparegut" misteriosament.
|
54 – Modes |
L'Àsia proposa a uns quants adults de
can Anglada fer de models en una desfilada. La Marta, tipa
que ara que la Judit no hi és ningú no li faci cas, imposa
una sanció dura al Joan: si no s'acaba el menjar, li
aniran posant el que es deixi fins que s'ho mengi.
L'Eduard comença una nova relació amb el Tavi.
|
55 – Striptease |
L'Eduard prepara el Jairo perquè
dirigeixi un concert fent-se passar per un director
professional. Un noi que afirma que havia viscut a la casa
on ara viuen els Anglada ve a acomiadar-se'n abans
d'anar-se'n a l'Uruguai. La Carme prepara un monòleg sobre
les virtuts de l'striptease en les relacions de parella i
els bessons es presenten a les eleccions de delegat de
classe.
|
56 – Méteo |
Acusen l'Eduard d'assetjar sexualment
una violoncel·lista de la seva orquestra, el Kòstia es fa
del Reial Madrid i a la Carme li ofereixen ser
presentadora del temps en una televisió local.
|
4a TEMPORADA |
57 – Casa |
Els Anglada reben una oferta
milionària per vendre la casa i el Jairo presenta una
amiga de l'Equador que es quedarà a la casa substituïnt
el Felip, que està convalescent. La Carme es prepara per
ser cantant i la Judit rumia la possibilitat de tenir un
segon fill amb l'Eduard.
|
58 – Tests |
L'èxit que ha tingut l'Eduard amb
el seu concert al Fòrum li ha pujat al cap. I just ara
és quan la Judit rep l'encàrrec de fer-li una entrevista
pel diari. L'Aïda ha rebut un altre encàrrec: fer un
test psicològic molt complet a un adult de can Anglada.
La Carme va al metge i li donen una notícia molt
dolenta.
|
59 – Sexes |
El Felip se'n va a fer el camí de
Santiago, la Marta aprofita l'ocasió per mirar de
recuperar la vida de soltera, la Judit es posa dura amb
l'Eduard, l'Eduard té una sospita terrible, el Jairo ha
d'aprendre a nedar amb l'ajuda de la Carme i sense que
ho sàpiga l'Aïda, i la Norma i el Kòstia volen celebrar
els 40 anys de la Barbie.
|
60 – Compromisos |
L'Eduard, que pateix problemes de
sordesa, rep la proposta de dirigir una obra d'un
compositor que no suporta. La Judit ha de presentar un
llibre que no li agrada. El Felip es presenta a un
casting de cuiners.
|
61 – Himnes |
El Felip es planteja fer el que
sigui perque el Barça guanyi el partit del segle,
l'Eduard ha de dirigir el cor del Liceu al Camp Nou i el
Joan vol allunyar-se del Sebastià i fer-se skater. I
mentrestant, a can Anglada tothom canta himnes.
|
62 – Sorts |
A l'Eduard li ha desaparegut la batuta
que li dóna la sort, justament ara, que ha de dirigir una
gran soprano; al Jairo li ha tocat una pasta a la loteria;
la Carme espera que l'agafin al TNC; la Norma treu un
excel·lent d'anglès i tothom creu que la Marta té poders
màgics.
|
63 – Curts |
La Judit i l'Eduard han de formar part
d'un jurat de curtmetratges. Mentrestant l'Amadeu, que
arriba dels Estats Units, a l'aeroport es confon de maleta
i n'agafa una amb una partida de cocaïna. La "mula" --la
persona que s'encarrega de transportar la mercaderia--
resulta que és una senyora, l'Àgata, que se'ls presenta a
casa per amagar-se d'una batuda policial.
|
64 – Més curts |
A l'hotel on se celebra el concurs de
curtmetratges, la Judith i la Marta les confonen amb una
parella de fet. Això desperta la gelosia de les
organitzadores de la competició. Mentrestant, a casa, la
situació de la família, embolicada en un assumpte de
narcotràfic, progressa fins a límits insospitats.
|
65 – Tot |
En el darrer episodi de la sèrie, els
personatges fan un repàs del que ha representat per ells
aquest any 2004, tan estrany. L'Eduard vol deixar el
Liceu, la Judit vol fer una bogeria, el Felip vol donar la
volta al món, la Carme troba un amor, l'Aïda i el Jairo
"estan embarassats", i els bessons no troben cap altra
sortida que fugir de casa.
|
especial: "El cor de Majoria absoluta" |
En aquest capítol, un especial, els
actors es vesteixen com els tertulians d'un d'aquests
programes del cor on s'opina de tot i de tothom. Àngel
Llatzer fa les funcions de presentador i, els actors,
canviant completament d'imatge, opinen sobre els
personatges de "Majoria absoluta", la qual cosa serveix
per rememorar moments culminants de la sèrie.
|
especial: "Que bé que ve l'any que ve" |
La familia Anglada és l'encarregada de
celebrar el cap d'any de TV3. Aconseguiran realitzar un
ball però el raïm se'l menjaran lluny de Catalunya...
|
|
"EL MATÍ DE CATALUNYA RÀDIO" A SANT CUGAT
[Catalunya Ràdio - 10/12/02]
Antoni Bassas – (...) Ara us veiem a "Majoria
absoluta" fent del que feu a la vida real, que és de parella.
Què tal l'experiència?
(riuen)
Emma Vilarasau – Molt bé.
Jordi Bosch – Molt bé.
EV – La veritat que molt bé. Ens ho hem passat molt bé.
JB – Sí.
– Però, no és allò de parlar de la feina també a casa? O parlar
de casa a la feina!
JB – O parlar de casa a la feina, clar.
EV – Sí, però ja estem molt acostumats. Portem molts anys
parlant de casa a...
- Però com ara que a més feu de marit i muller?
EV – Però és divertida, a més a més, i... no, no, molt bé. -
Saps què passa amb aquesta sèrie? Que jo crec que no està
concebuda per nens però hi ha quantitat de nens que la volen
veure, aquesta de "Majoria absoluta", que fa els divendres, TV3,
no?
JB – Clar, agafa totes les franges: des del més petit que té 6 –
7 anys fins al gran que en té vint i pico, més els pares, més
els amics dels pares... clar, clar.
EV – No està concebuda per nens però tampoc passa res si la
miren, eh?. No és una sèrie infantil però ja estava pensada...
l'Oristrell no volia una sèrie carrinclona, per nens... que els
nens poguessin sentir... no. Es parla de les coses que es parlen
a la vida i els nens hi són sempre presents, o sigui també les
escolten. No és prohibitiva per nens.
- Jordi, tu estàs al Teatre Nacional de Catalunya...
JB – Sí.
- ... amb el "Dissabte, diumenge i dilluns"...
JB – Exacte.
- ... que és un exitàs. L'altre dia en parlàvem... va trucar
gent emocionadíssima... està funcionant molt bé, eh?
JB – Sí, estem molt contents. I tant, i tant
- I tu, Emma?
EV - Jo estic preparant "L'habitació del nen", l'última
obra d'en Benet i Jornet, que s'estrena el 16 de gener al teatre
Lliure de Gràcia.
- Plorarem?
EV – Patirem...
- Patirem!
(rialles)
DECLARACIONS DEL JORDI I L'EMMA AL MAKING OF
"MAJORIA ABSOLUTA EN FAMÍLIA" [TV3 - 26/11/03]
Jordi – Una família nombrosa, això d'entrada, molt nombrosa.
Emma – I després, una família, com el Jordi diu, que pacta per
conviure.
Emma – Home, és la primera vegada que fem de
parella. Havíem fet de germans, havíem fet d'amants, en el
teatre, però de parella no. Home hi ha moltes complicitats que
surten sense ni tan sols que te les plantegis, no? I la veritat,
jo m'ho passo molt bé i a més en Jordi en sap molt de fer
comèdia i t'encomana i és molt divertit treballar amb ell.
Jordi – Ens ho passem molt bé. Sí, home, sí.
Emma – És veritat.
Jordi – No, i al haver-hi això de les
complicitats és allò que no has de demanar permís; a vegades ens
posen seqüència que ens hem d'enfadar i depèn de quin actor que
tens que t'has d'enfadar, doncs que no es pensi mai que estàs
enfadat amb aquella persona. Nosaltres, si t'enfades, t'enfades,
si t'estimes, t'estimes, vull dir, amb aquella tranquil·litat,
fa que tot sigui com molt més natural i més fàcil, saps?
Jordi – Realment jo sóc el papa per tots ells,
sóc el papa, ja em diuen el papa, el papa, i aquí ha quedat. I
de vegades fins i tot actuo com a papa encara que sigui a la
vida, una miqueta, per l'edat que tenen i per tot plegat doncs,
sí, sí, però hi ha molt bona relació, molt, molt bona.
Emma – Tot i que rodar amb nens no és fàcil, no
és fàcil perquè són nens, i perquè arriba un moment que es
cansen i de vegades un rodatge és lent i has de repetir, però
vaja, tot i així, Déu n'hi do lo bé que ho porten, ells, eh?
sobretot els nanos.
ENTREVISTA A UN GUIONISTA DE "MAJORIA ABSOLUTA" [Revista
de Cerdanya]
Per què es va triar a Jordi Bosch i a Emma Vilarasau?
Ens va fer gràcia ajuntar-los en la sèrie. Han
treballat poques vegades junts. A més a més l'Emma és una actriu
que plora molt bé però no he fet mai comèdia i és una dona que
ho fa molt bé i en Jordi Bosch també i... per què no
ajuntar-los?
ENTREVISTA A MARC I XAVIER PLA (EN JOAN I SEBASTIÀ) [L'independent de Gràcia,
6/02/2004]
Com és treballar amb l'Emma Vilarasau o en Jordi Bosch?
Abans només els coneixíem de Nissaga de
poder. El primer dia, durant la lectura del nostre paper,
estàvem molt nerviosos, però ells sempre ens han ajudat molt
perquè han fet moltes sèries. Ens expliquen els trucs per fer-ho
millor; abans ens ho apreníem i ho dèiem amb cantarella, ara ja
ens surt bé.
|